عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 234
نویسنده : سعید ربیعی

روش های نگهداری سیب

مجموعه: نگه داری مواد غذایی

 

روش های نگهداری از سیب,نکاتی برای نگهداری از سیب


 روش نگهداری از میوه سیب


پاییز فصل برداشت سیب است و بهترین زمان برای لذت بردن از این میوه پاییزی. برای تازه نگه داشتن سیب از زمان خرید میوه تا نگهداری آن در خانه مواردی هست که باید رعایت کرد.

قبل از خریدن میوه به رسیده بودن آن توجه کنید
سیب حتی بعد از چیده شدن هم می رسد. به خصوص زمانی که در دمای اتاق نگهداری می شود. اگر می خواهید این میوه عمر زیادی داشته باشد هنگام خرید دقت کنید که زیاد رسیده نباشد. پس کمی باید سفت تر باشد و روی آن هیچ لکه ای دیده نشود.

میوه ها و سبزیجات را کنار هم نگذارید
وقتی سیب ها می رسند از خود گاز اتیلن تولید می کنند که باعث می شود میوه های اطرافش هم بیشتر رسیده شوند. سعی کنید میوه هایی که گاز اتیلن تولید می کنند از سبزیجاتی که به این گاز حساس هستند دور نگه دارید. مثل بروکلی و گل کلم.

روش های نگهداری از سیب,نکاتی برای نگهداری از سیب

وقتی سیب ها می رسند از خود گاز اتیلن تولید می کنند که باعث خرابی سبزیجات می شود

سیب ها در یخچال بیشتر می مانند
نگهداری سیب در جای خنک و تاریک آن ها را ترد و تازه نگه می دارد. بهترین جا برای نگهداری سیب ها در کشوهای خشک یخچال و در پلاستیک های جداگانه است. گه گاهی هم یک حوله نمدار روی آن ها قرار دهید تا رطوبتشان را از دست ندهند.

 


راهنمای نگهداری از سیب,جلوگیری از سیاه شدن سیب

 

نگهداری سیب در جای خنک و تاریک آن ها را ترد و تازه نگه می دارد

برای عمر طولانی سیب ها آن ها را جدا جدا بپیچید
وقتی سیب ها را جداگانه در پلاستیک یا روزنامه بپیچید اگر یکی از آن ها خراب باشد باعث خراب شدن سیب های اطرافش نمی شود.

از آب لیمو برای جلوگیری از سیاه شدن سیب ها استفاده کنید
وقتی سیب را نصف کنید زود سیاه می شود. زیرا اکسیژن به بافت های گیاه راه پیدا می کند و باعث می شود میوه از خود آنزیم هایی تولید کند که منجر به اکسید شدن میوه شود. اگر می خواهید از سیاه شدن سیب جلوگیری کنید کمی روی آن آب لیمو بزنید تا میوه دیرتر تغییر رنگ بدهد.

راهنمای نگهداری از میوه و سبزیجات,نگهداری از میوه سیب

اگر می خواهید از سیاه شدن سیب برش خرده جلوگیری کنید کمی روی آن آب لیمو بزنید



:: موضوعات مرتبط: اسرار خانه داری , ,
:: برچسب‌ها: روش های نگهداری از سیب,نکاتی برای نگهداری از سیب , راهنمای نگهداری از سیب,جلوگیری از سیاه شدن سیب ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
بازدید : 189
نویسنده : سعید ربیعی

رشد سریع مو با روش زنان ژاپنی!!


مجموعه: سلامت موها

 

افزایش رشد مو

برای رشد سریع موهااز روش زنان ژاپنی استفاده کنید


اگر شما هم می خواهید رشد موهای تان را سریع تر کرده و به دنبال راهی برای رشد سریع موهای تان هستید پیشنهاد می کنیم از روش زنان ژاپنی استفاده کنید.

رشد سریع مو با آب برنج

آیا از رشد کند موی خود به ستوه آمده اید؟ از بکارگیری ترفندهای مختلف برای رشد سریع مو که نتیجه خاصی به همراه ندارند، خسته شده اید؟ در ادامه ترفندی برای کمک به بهبود این شرایط ارائه شده است.

به گزارش "ریدرز دایجست"، آماده شوید تا روال مراقبت از موی خود را برای همیشه تغییر دهید. شستشوی مو با آب برنج ( آنچه پس از پخت برنج باقی می ماند) می تواند به رشد سریع‌تر مو کمک کند.

زنان ژاپنی دیر زمانی است که از این راز آگاهی دارند، اما به تازگی مورد توجه هر چه بیشتر قرار گرفته است. آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

این روش درمانی بسیار ساده است و می توانید در خانه آن را انجام دهید، در شرایطی که دیگر نیازی به صرف هزینه های سنیگن برای خرید محصولات گران قیمت وجود ندارد. پس از شستشوی مو با شامپو، با آب برنج پوست سر خود را ماساژ دهید و به سمت انتهای تارهای مو حرکت کنید. زمانی که مو به طور کامل مرطوب شد، اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس سر خود را با آب شستشو دهید. در مدت زمانی کوتاه نتیجه استفاده از آب برنج را شاهد خواهید بود.



:: موضوعات مرتبط: آرایش و زیبائی , ,
:: برچسب‌ها: افزایش رشد مو , رشد سریع مو با آب برنج , رشد سریع مو , سلامت موها ,
تاریخ : پنج شنبه 16 آذر 1396
بازدید : 232
نویسنده : سعید ربیعی

از بین بردن بوی سیر با چند روش ساده


مجموعه: نکات مهم آشپزی


از بین بردن بوی سیر یک معضل جهانی است و در عین حال سیر یکی از چاشنی های محبوب دنیا محسوب می شود و تقریبا در هر فرهنگ غذایی از آن استفاده می شود.
طرفداران طعم سیر همیشه بدنبال این هستند که چگونه می توانند بوی سیر را از بین ببرند؟

عطر و طعم سیر شدید است و می تواند طعم های دیگر را در یک ظرف تحت تاثیر خود قرار دهد. علاوه بر این بوی سیر برای برخی افراد به هیچ وجه خوشایند نیست در حالیکه برای بسیاری عجیب است که عده ای بیش از حد از آن استفاده می کنند. در این مقاله به روش هایی برای از بین بردن بوی سیر ارائه می شود.

 


روش های از بین بردن بوی سیر,از بین بردن بوی سیر به روش های ساده

وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است

بوی سیر به چه دلیل است؟
ترکیبات مهم فراری که موجب بوی سیر در دهان می شود عبارتند از: آلیل متیل سولفید، آلیل متیل دی سولفید، آلیل مرکاپتان، دی آلل دی سولفید، دی متیل دی سولفید و متیل مرکاپتان و مقادیر جزئی دی متیل سلنید. سایر ترکیبات گوگرد نیز وقتی آلیسین سیر در معده و کبد شکسته می شود، تولید می گردند. برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید

بوی سیر تا چند ساعت می ماند؟
آلیل متیل سولفید به سرعت تجزیه نمی شود و زمان مقدار قابل توجهی پس از مصرف در بدن باقی می ماند و این باعث می شود بوی سیر به مدت چند ساعت و یا حتی چند روز (۱ تا ۲ روز) پایدار بماند.

روش های از بین بردن بوی سیر از دهان
برای رفع بوی سیر از دهان، شستشوی دهان تاثیر زیادی ندارد. می توانید از روش هایی که در ادامه بیان می شود استفاده نمایید.

سیب بخورید!
همه ما می دانیم که اگر سیبی را ببرید و بیرون بگذارید، قهوه ای می شود. این رنگ توسط یک آنزیم ایجاد می شود که تنها کار آن کم کردن جذابیت میوه نیست، بلکه به عنوان یک دئودورانت طبیعی برای بوی بد سولفید های ناشی از سیر در دهان عمل می کند.

آب لیمو بنوشید
وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی می کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود و باعث بوجود آمدن بوی ناخوشایند آن می شود.

چای سبز
در چای سبز، آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول، بسیار زیاد است. همانند آنزیم های سیب، پلی فنول ها، مواد شیمیایی را باعث بوجود آمدن بوی سیر می شود از بین ببرد.

استفاده از قاشق فولادی!
قاشق چایخوری فولادی را در اطراف دهان خود بگذارید. تمام سطوح پوست، از جمله کل زبان و طرفین دهان را با قاشق لمس کنید. قاشق را به سمت بالا بچرخانید تا بتوانید زبان خود را به عقب برگردانید، استفاده از قاشق فولادی در از بین بردن بوی سیر موثر است.

روش های از بین بردن بوی سیر از دست
پوست مرطوب یکی از مرکبات دلخواه خود را در آب رنده کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را به روی دست خود بمالید. می توانید از اسپری کردن برای این کار استفاده کنید.

دست های خود را روی فولاد بمالید و یا این که از صابون فولادی استفاده نمایید. به صورت تئوری، فولاد با گوگرد عکس العمل نشان داده و باعث خنثی کردن بوی سیر می شود. این کار برای برخی جواب داده است و برای برخی خیر.

می توانید از صابون و فولاد ضد زنگ استفاده کنید. صابون را روی دستان خود بگذارید و از یک قاشق فولادی ضدزنگی تمیز استفاده کنید تا آن را در دستان خود قرار پخش کنید، حتی بین انگشتان دست.

روش های رفع بوی سیر از خانه
برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید.
وقتی سیر خرد شده مصرف می کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی می کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود

روش های از بین بردن بوی سیر از غذا
برای این که شدت بوی سیر را از غذای خود کم کنید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

دمای غذا را بیشتر کنید
شما می توانید شدت بوی سیر را با خنثی کردن آلیناز کاهش دهید. راه این کار با گرما است. با پختن سیر در دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت، شما می توانید آلیناز را خنثی کرده و طعم سیر را تحمل کنید.

از گیاهان معطر استفاده کنید
گیاهان یکی دیگر از راه های خوب برای رفع عطر و طعم سیر هستند. گیاهان تازه مانند گشنیز، جعفری و ریحان می توانند برای مقابله با طعم سیر اضافی کمک کنند؛ با این حال، شما باید از آن ها به صورت متعادل استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آن ها می تواند غذا را تلخ کند.

مواد خامه ای به غذای خود اضافه کنید
با استفاده از مواد خامه ای مانند لبنیات، می توانید یک سس خامه ای درست کنید. همچنین مواد غیر لبنی مانند شیر نارگیل وجود دارد که برای خوراکی ها و غذاهای جنوب شرقی آسیا مناسب است.

صرف نظر از اینکه کدام ماده حاوی خامه را استفاده می کنید، این سس می تواند سیر را رقیق کرده و تیزی آن را کاهش دهد تا غذای شما خوشمزه تر شود.

استفاده از مواد اسیدی
ترشی موادی مانند آبلیمو و یا حتی سرکه می تواند توجه زیاد به شدت سیر را کاهش دهد. این که از کدام ماده اسیدی و چقدر از آن استفاده می کنید بستگی به غذایی دارد که می پزید و این ترجیح شماست. نکته مهم این است که از آن به صورت متعادل استفاده کنید تا غذایتان زیاد ترش نشود.



:: موضوعات مرتبط: اسرار خانه داری , ,
:: برچسب‌ها: روش های از بین بردن بوی سیر,از بین بردن بوی سیر به روش های ساده ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کافه شهر و آدرس cafeshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com